بررسی خودروی چری

اولین عضو خانواده آریزو ، آریزو 7 بود که در اواسط سال 2013 وارد چین شد. آریزو 3 سپس در سال 2015 به خیابان های چین آمد. خودرویی که در کلاس سدان کوچک است. چری آریزو 5 سومین عضوی بود که در سال 2016 به خانواده پیوست. اما وقتی به نظر نمی رسید مدل بین Arezzo 5 و Arezzo 7 زیاد منطقی باشد (به همان دلیلی که ما Arezzo 4 نداریم!) ، چری ناگهان با رونمایی از اتومبیلی به نام Arezzo GX در نمایشگاه خودروی پکن 2018 ما را شگفت زده کرد. خودرویی که اکنون در کشور ما با نام Arezzo 6 شناخته می شود. چینی ها Arezzo 6 را با پلت فرم M1X ساختند. این همان پلتفرمی است که با همکاری جگوار لندرور برای خودروهای چری طراحی و تولید شده است.
نکته دیگر این است که Arezzo 6 از نظر ابعاد تفاوت چشمگیری با Arezzo 5 ندارد. به عنوان مثال ، اگرچه طول کلی آن حدود 12 سانتی متر بیشتر از آریزو 5 است ، اما فاصله محوری آن تقریباً برابر با آریزو 5 است. از نظر فنی ، آریزو 6 قلب 1.5 لیتری خود را از آریزو 5 توربو به ارث برده است. جعبه دنده هنوز CVT است با این تفاوت که آریزو 5 توربو 7 سرعته ترونیک دارد در حالی که آریزو 6 به ترونیک 9 سرعته مجهز است. آریزو 6 تنها در یک نوع به بازار کشورمان آمده است و متأسفانه ویژگی هایی مانند “سنسور نقطه کور” ، “حسگرهای رنگ بدنه” و “تریم داخلی کرمی” نیز از نسخه مونتاژ شده آن حذف شده است.
مانند هر ماشین دیگری ، معایب چری آریزو 6 جنبه تاریک خودرو است تا ترازو به نفع این سدان زیبای چینی وزن زیادی نداشته باشد. در این مقاله ، مشکلات چری آریزو 6 بررسی خواهد شد و در نهایت نتیجه خواهیم گرفت که آیا چری آریزو 6 گزینه خوبی برای خرید در این بازار آشفته است یا خیر